Archive for September, 2007

Sergiu, nu e ok cum procedezi!

Sunday, September 30th, 2007

Mare mi-a fost mirarea sa aflu ieri ca am participat ca nominalizat la Gala Premiilor No-Cash care s-a desfasurat undeva in primavara. Am dat din intamplare peste un articol (btw, Alin keep up the good work!) din care am aflat ca site-ul Conso.ro a fost declarat cel mai bun serviciu public de promovare a cardurilor de catre No-Cash, respectiv de catre Sergiu Cone. Ma bucur ca e asa pentru ca munca lui Alin chiar se vede, dar m-am mirat sa vad Link2eCommerce nominalizat fara sa ni se ceara macar opinia si fara sa primim (macar, de bun simt) o invitatie la Gala. Mai mult decat atat, adresa site-ului nostru este www.link2ec.ro si nu link2ecommerce.ro. Asta pentru ca daca tot ne-ai nominalizat Segiu, ai putea macar sa ne citesti. In plus, noi nu suntem o publicatie care promoveaza industria cardurilor decat indirect prin prisma comertului electronic dar sincer, nu m-as pune pe picior de egalitate cu Conso care se ocupa direct de acest domeniu. Fiecare e bun pe felia lui. Iar, personal, am tot respectul pentru Alin pe care l-am urmarit de multe ori la Money Channel.

Sergiu, data viitoare, ar fi frumos sa ne ceri si noua parerea daca vrem sa participam sau nu ca nominalizati la Gala No-Cash. Chit ca orice informatie pe care o transmitem e publica, poate pur si simplu nu vrem sa participam. :)

Gala Premiilor in eCommerce 2007

Saturday, September 29th, 2007

A doua editie a Galei Premiilor in eCommerce s-a incheiat. Lume multa (s-a stat in picioare pe scara de acces desi in sala erau 150 de locuri), lume buna: banci, procesatori de plati, magazine online, Visa, RomCard, First Data, agentii de publicitate, agentii de web-design, furnizori (Deck Computers, unic distribuitor al produselor Samsung), bloggari, presa (Capital, Evenimentul Zilei, Rompres, Business Magazin etc.).

S-a prezentat sinteza pietei de comert electronic de la implementarea standardului 3D Secure (2004) pana in prezent, s-a discutat despre pozitionarea Romaniei fata de tarile vecine, s-au adresat intrebari consultantilor (Liviu Taloi, SiteAudit). Momentul discutiilor libere si al problemelor magazinelor online a fost cel mai apreciat dar, din pacate, prea scurt pentru ca, totusi, Gala nu era o conferinta ci o festivitate de decernare de premii. Dar pentru ca am remarcat un interes crescut din partea audientei de a discuta despre chestiunile reale cu care se confrunta piata, va propun o conferinta atipica – as vrea o intalnire in care nu exista speech-uri, power point-uri sau alte lucruri pregatite – ci doar anumite subiecte de discutie, intrebari si raspunsuri. Cine isi doreste un astfel de eveniment, imi poate scrie pe andrei.radu@linkmagazine.ro iar noi ne vom ocupa de organizare.

Revenind la Gala, sunt lucruri pe care putini le cunosc si pe care (chit ca scriu un prim post lung), vreau sa le impartasesc cu voi.

Spre deosebire de anul trecut, Gala din acest an a fost pregatita cu mult timp inainte (mai exact cu 4 luni), cand am pornit inscrierile pentru magazinele online. Surprinzator, zicala “cei din urma vor fi cei dintai” nu este intotdeauna adevarata. Asta pentru ca primele magazine care si-au manifestat intentia de a participa in aceasta competitie au fost PCfun si FunGift, respectiv si cei care au castigat – FunGift s-a situat pe locul 1, urmat de CasualWear (magazin recent lansat tot sub umbrela FunGift) si PCfun pe locul al treilea in clasamentul general, dar pe prima pozitie in categoria IT&C.

Au existat comentarii pe diferite blog-uri cum ca, atata vreme cat nu participa liderii de piata la aceasta competitie (vezi eMag), Gala nu are valoare. Am combatut aceasta afirmatie nu pentru ca am fost organizatorul evenimentului, ci pentru ca “dragoste cu sila nu se poate”. Aproximativ 500 de magazine au fost informate direct prin newsletterul nostru, iar restul magazinelor au avut acces la comunicatele de presa. Asadar, informare a existat dar decizia de participare a apartinut fiecaruia. Si, asa cum am mai spus-o, noi nu am obligat pe nimeni si am fi jurizat la fel indiferent daca ar fi fost 2 magazine in competitie sau 100.

Au existat magazine online care au ratat perioada de inscriere si s-au hotarat sa participe ulterior. Am incercat sa evit pe cat posibil orice conflicte si am considerat ca singurii care au drept de decizie asupra participarii intarziate a altor comercianti sunt magazinele deja inscrise. Le-am cerut acordul, ni l-au dat in unanimitate. Ei sunt cei care, practic, au prelungit perioada de inscrieri. M-am bucurat mult sa vad ca indiferent de existenta unei competitii, piata de online e unita.

Au fost reactii de tipul: Gala nu este transparenta. De ce nu faceti public juriul? Am explicat acest lucru vineri: piata e mica, drept pentru care influentarea juratilor sta la indemana oricui. La prima editie a Galei de anul trecut, am fost intrebat de un participant cine jurizeaza. Si am inceput sa insir: cutare, cutare, cutare… pana cand m-am oprit, auzind persoana respectiva: pe cutare il stiu, pe celalalt la fel etc. Am considerat ca este mai bine sa pastram juriul secret pana in momentul decernarii premiilor cand, in fata participantilor, i-am prezentat pe toti cei care si-au mancat noptile analizand site-urile celor inscrisi. Si sper ca toti cei din sala au realizat ca membrii juriului nu sunt outsideri si au incredere in discernamantul lor.

S-au terminat inscrierile, iar noi am inceput evaluarea. Am promis Laboratorul de Test si l-am facut, chit ca am dormit doar cateva ore pe noapte, chit ca am lucrat in weekend (cand altii ne aratau cu degetul ca inscriem pe toata lumea doar de dragul taxei de participare), am prezentat rezultatele in fata tuturor, la Gala. Exista 8 ore de inregistrari, iar o parte din ele au fost prezentate public vineri. A fost o premiera pentru industria de profil pe care ati apreciat-o si am sesizat comentarii de tipul: “Gala Premiilor in eCommerce bate Internetics”. Ma refer, evident, doar la sectiunea dedicata magazinelor online.

Spre deosebire de anul trecut, mi-a placut ca nu au existat intarzieri, ca ne-am respectat programul, ca evenimentul a “curs” coerent, ca am avut mai multi participanti, ca s-a ras, ca am fost cu totii relaxati si ca nu am avut probleme tehnice asa cum am patit-o in 2006 la Camera de Comert. M-a uns pe suflet reactia voastra cand Eugen Preotu (MCTI) s-a reintors sa mai spuna ceva. Am auzit acel: “aaaaa…..” care mi-a mers direct la inima.  Personal, nu am nimic impotriva domniei sale, dar speechul lui a fost complet… varza. Nu avea nici cea mai mica legatura cu e-commerce-ul, plus ca a jignit din ipostaza de om trecut prin viata, cu experienta, nu ca noi… niste putze verzi care facem umbra pamantului degeaba. Nu ma condamnati pentru aducerea lui ca speaker: eu l-am cerut pe ministrul MCTI care, din pacate, nu era in tara, iar Zsoltan Somodi (consilier ministru) a fost plecat la Cluj. Asa ca m-am pricopsit cu dl. Preotu cu care am mai avut o experienta urata cand am organizat un eveniment la care era moderator, iar la jumatea conferintei s-a ridicat si a plecat… Very nice. :)

Cu toate acestea, ma bucura mult feedbackul vostru. Ma bucur ca am primit telefoane de felicitari imediat dupa Gala, ma bucur ca efortul nostru a fost vizibil. Evident, intotdeauna e loc de mai bine. Doar ca ma simt implinit cand vad participanti incantati, cand noptile nedormite nu s-au scurs degeaba, cand am mancat doar doua felii de pizza intr-o zi pentru ca efectiv nu aveam timp de altceva.

Voi sunteti cei care au un cuvant de spus asupra rezultatelor noastre. Si, asa cum am procedat si anul trecut, astept orice comentarii la adresa Galei – preferabil de rau. :)
Multumesc pentru rabdarea de a-mi citi primul post.