Archive for December, 2008

Noutati pe care le-am citit/de care am aflat, dar pe care nu le-am comentat

Thursday, December 4th, 2008
  • ePayment a lansat impreuna cu BRD un card dedicat special cumparaturilor online. Este primul card cu cip din Romania creat pentru tranzactionarea prin internet (un plus pentru siguranta tranzactiei). Este deja preinrolat in 3D Secure, activarea facandu-se online, pe site-ul BRD (cu alte cuvinte, utilizatorii scapa de o mare bataie de cap). Fidelizarea clientilor mi se pare o idee cel putin buna pentru a creste increderea in platile online (caz valabil si in cazul magazinelor care beneficiaza de facilitati din partea ePayment). Una peste alta, e o initiativa la care am zis: bravo ePayment si BRD! Inca o data, imi confirm faptul ca cele 4 premii BRD de la GPeC sunt pe deplin meritate.
  • Vanzarea eMag… despre asta am comentat pe blogul FunGift aici.
  • Am citit un articol in “Capital”-ul de ieri despre metodele de fraudare a magazinelor online. Din pacate, articolul in sine nu mi-a adus nicio informatie noua, iar singurul lucru cu care am ramas in minte este ca anumite magazine sunt cel putin naive sa livreze marfa in valoare de 5.000 ron, cu plata prin cec sau OP dupa nu stiu cate zile…
  • Am aflat, via inconstantin ca Raiffeisen Bank a derulat sau deruleaza inca un spot tv de promovare a platilor online, spot care se incheie cu ceva de genul “Raiffeisen Bank, premiata la Gala Premiilor eCommerce”. Nu pot sa spun decat ca ma incanta faptul ca GPeC este un eveniment suficient de bun incat sa fie folosit ca branding pentru o banca. :)

2 evenimente “pe teava” pentru 2009… de la Link 2 eCommerce

Thursday, December 4th, 2008

S-a terminat GPeC 2008 (cu bune si cu rele). Cei care au urmarit evenimentul, cunosc problemele prin care am trecut de pe website-ul Galei. Ma bucura, insa, ca majoritatea celor direct implicati in comertul electronic romanesc cred in initiativa Galei si in onestitatea noastra.

Am finalizat si studiul privind dezvoltarea comertului electronic in Romania, pe care cine nu l-a citit il poate downloada de pe websiteul ANC, aici. Au existat voci care au sustinut ca esantionul de peste 6.000 de respondenti la chestionar nu este relevant, tinand cont de procedurile statistice. Pot sa spun ca totalul de raspunsuri primite a fost de peste 9.000, din care au fost selectate doar 6.000, tocmai pentru ca am tinut cont de esantionare. Asadar, rezultatele studiului sunt, din punctul meu de vedere, extrem de relevante, iar echipa Link 2 eCommerce (coordonata de mine si nu de Liviu) si-a facut treaba foarte bine (si nu am spus eu asta, ci ANC-ul).

Ceea ce este posibil sa nu se mai aplice, sunt raspunsurile magazinelor online (tinand cont de criza economica din Romania mai putin resimtita in perioada culegerii datelor decat acum).

Dupa studiu si Gala, am simtit nevoia unei pauze. Pauza in care am evadat un weekend la munte si in care am renovat spatiul / peretii care ne inconjoara. :) A fost o experienta inedita, un adevarat team-building, in care am lasat la o parte problemele de zi cu zi si statisticile, cifrele, analizele de piata in comertul electronic. Au contat doar trafaletul, vopseaua lavabila, smotrul de dupa si discutiile din timpul “santierului”. :)

Acum, suntem up & running si sfarsitul de an ne-a prins lucrand la un concept de eveniment inedit in online. 2009 va va aduce din partea noastra, cel putin 2 evenimente de anvergura, din care unul va fi un concurent puternic al unui eveniment deja de traditie in mediul online.