Ce-am mai citit prin presa: un studiu comandat de iLeo imi pune la indoiala toti anii in care am analizat piata de comert electronic

Da, am citit azi un articol in Capital care m-a facut sa ma intreb daca eu am intr-un fel sau altul habar de piata de comert electronic si asta nu pentru ca m-as considera atotcunoscator (din contra, mereu e loc de invatat si cred ca cei care sunt experti in comert electronic sunt doar cei care activeaza in domeniu), dar “facuram” si noi un studiu de e-commerce in toamna anului trecut si cifrele erau altele.

Ce aflu din studiul comandat de iLeo si realizat de eResearch Corp?

  • ca 42% din internautii din Romania au cumparat online cel putin o data (daca e asa, eu ma aplec in fata domniilor voastre si spun sus si tare ca e-commerce-ul e cea mai profitabila afacere). Argument: in prezent exista peste 7 milioane de conexiuni la internet in Romania (date publice ANC) si, de cele mai multe ori, o conexiune Internet este folosita de mai mult de 1 persoana. Hai sa zicem doar doua (exceptand firme, familii numeroase, nepoti, veri, internet cafe-uri etc.). Hai sa nu zicem nici doua persoane per conexiune – hai sa zicem ca daca sunt 7 milioane de conexiuni, exista 10 milioane de internauti. Aproape jumate din ei au cumparat online? Daca asa zice studiul, asa o fi…
  • restul de 58% n-au cumparat de pe net pentru ca nu au card bancar si n-au putut plati online. Are rost sa comentez treaba asta?
  • printre cele mai rare achizitii s-au numarat (printre altele) electronicele si electrocasnicele. Oare? Pai RomCard (singurul centru de procesare) zice altfel: “Potrivit statisticilor RomCard, domeniile care genereaza cele mai mari volume in comertul electronic romanesc sunt, in ordine: serviciile de turism si rezervari de bilete de avion, plata facturilor de telefonie mobila si produsele IT&C, electronice si electrocasnice.” – adica macar un onorabil loc 3.
  • studiul a fost realizat pe un esantion de 988 de repondenti. Ziceti voi daca e mult sau putin. Eu zic ca sunt putine si cele 6.000 de raspunsuri primite la studiul efectuat de noi.

In rest, cu unele lucruri sunt de acord (vezi faptul ca se cer produse pe stoc, termene de livrare mici etc.).

Intrebare catre iLeo: cu cat i-ati platit “bre” pe cei de la eResearch sa faca studiul? Ca daca tot aveti bani la buget, hai macar sa facem o chestie pe bune.

PS: si ma mai mir de unde scot jurnalistii cifre ciudate…

Tags: , ,

2 Responses to “Ce-am mai citit prin presa: un studiu comandat de iLeo imi pune la indoiala toti anii in care am analizat piata de comert electronic”

  1. Mihai Dragan says:

    Oamenii astia traiesc in alta epoca.

    Studii online pe 988 de respondenti? Doamne…

    42% din internauti au cumparat online?

  2. Nu stiu cum s-a nimerit dar azi intre 9-12 cam vreo ora s-a discutat pe tema acestui studiu si necesitatea implementarii unor masuri care sa alinieze un proiect de catalog online al unei mari companii romanesti (non IT&C) dupa rezultatele studiului…

    Era tentant sa imi exprim contra-opiniile, dar o sa ajungem si la o varianta in care sa fie multumite partile… Oamenii au adus ca argument in sprijinul studiului tocmai ca e comandat de iLeo, oameni seriosi dle…

Leave a Reply