La Gala Premiilor in eCommerce, Catalin Emilian (Gemius Research) a prezentat rezultatele unui studiu asupra atitudinii utilizatorilor de internet fata de comertul electronic. Studiul a fost realizat exclusiv online pe un esantion de aprox. 1.400 de respondenti pentru Romania (dar ceva mai multi in cazul celorlalte tari: Cehia, Lituania, Polonia, Rusia si Ucraina).
Cateva informatii care merita retinute:
- in Romania, comertul electronic e la inceput de drum, avand in vedere ca aproape jumatate din respondenti au facut prima cumparatura online abia in ultimele 6 luni. 28% din polonezi, insa, au cumparat prima oara de pe internet acum mai bine de 2 ani.
- 48% din romani considera ca cea mai buna modalitate de plata in cazul unui magazin online este “cash on delivery” si doar 6% apreciaza plata cu cardul – fapt care se reflecta si in realitate avand in vedere ca media platilor online cu cardul este de 5%.
- imbucurator este ca 58% din internautii romani s-au gandit cel putin o data sa cumpere online. Daca ar si trece toti la fapte, ar fi ceva.
- cei care nu au cumparat online au identificat, in principal, 3 cauze: li s-a parut complicat sa achizitioneze un produs de pe internet, au preferat sa il cumpere din offline pentru ca in online nu l-au putut vedea/palpa sau le-a fost teama de securitatea tranzactiei.
- premisa de succes: 11% din respondentii romani vor cumpara cu siguranta de pe Internet.
Am uploadat si ppt-ul. Multumesc Catalin pentru informatiile oferite!prezentare-gemius.ppt