Inca un pas in plus pentru comertul electronic – de la GPeC

Am placerea sa va anunt ca incepand de astazi, 6 decembrie 2010 pana pe 15 ianuarie 2011, derulam un studiu national privind piata de comert electronic cu scopul de a actualiza datele “Studiului privind Dezvoltarea Comertului Electronic din Romania”, realizat tot de noi in octombrie 2008, la solicitarea ANCOM.

Cei care – dintr-un motiv sau altul – nu au reusit sa parcurga studiul din 2008, o pot face descarcandu-l de aici pentru a obtine o imagine cat mai clara asupra pietei si a datelor furnizate.

Avand in vedere ultimii 2 ani de criza care au influentat inclusiv piata de online (stim cu totii despre falimente, achizitii/preluari, scaderea numarului de tranzactii etc.), cred ca este un moment oportun de a reactualiza datele Studiului din 2008 la nivelul anului 2010 si, astfel, sa avem o imagine cat mai realista asupra situatiei actuale, sa observam daca si cum s-a schimbat comportamentul de consum, ce se cumpara acum, cat este dispus clientul obisnuit sa cheltuiasca la o tranzactie, daca alege produse mai ieftine sau non-brand etc.

Pentru acest lucru, am realizat un chestionar care contine aprox. 70 de intrebari (o buna parte din ele sunt identice cu cele din 2008 tocmai pentru a putea compara rezultatele). Chestionarul va fi activ pe www.studiucomertelectronic.ro pana pe data de 15 ianuarie 2011 si este dedicat exclusiv consumatorilor obisnuiti.

Rezultatele studiului vor fi publicate sub forma de executive summary in luna martie 2011, cu mentiunea ca sponsorii (magazine online partenere) vor primi gratuit rezultatele detaliate ale studiului.

Pentru a obtine rezultate cat mai relevante de la un esantion reprezentativ de respondenti, rog magazinele online sa ne sprijine in acest demers prin oferirea de premii pentru consumatorii care completeaza integral chestionarul. Nu am impus nici in 2008 si nu impunem nici acum o valoare minima a premiilor (fiecare magazin ofera ce crede de cuviinta – poate fi si un simplu mouse), cu precizarea ca logo-urile sponsorilor sunt afisate pe site in functie de valoarea premiului.

De asemenea, ii rog pe detinatorii site-urilor de continut, pe bloggeri sau pe regiile de publicitate online sa ne ajute in mediatizarea chestionarului pentru a obtine cat mai multe raspunsuri si, astfel, pentru a putea observa situatia actuala a pietei prin prisma clientului obisnuit. Evident, sponsorii sau partenerii media se vor regasi cu logo-link pe site-ul studiului si ii vom mentiona in comunicatele de presa.

Cei care vor sa ne sustina in acest demers, imi pot scrie la andrei.radu@linkmagazine.ro. Cred ca este un efort benefic pentru oricine care activeaza in comertul electronic si cred ca este necesar sa cunoastem exact perceptia consumatorilor – cei care va sunt sau va pot fi clienti.

Premiile oferite de voi se vor duce doar catre consumatorii care au completat integral chestionarul, folosind Random.org in baza id-ului fiecarui utilizator. Tragerea la sorti are loc pe 20 ianuarie 2011, iar lista castigatorilor va fi facuta public pe site-ul studiului.

Personal, multumesc anticipat tuturor celor care ne vor sustine si le multumesc deja celor care au incredere in noi si sprijina acest studiu: Buburuza.com, CasualWear.ro, TalkSmart.ro, FashionUp.ro, Vexio.ro, FunGift.ro, Bestkids.ro, PCone.ro, Eurosoft-Computers.ro, Floria.ro, LiveMag.ro.

De Sf. Nicolae, GPeC a mai adus un cadou comertului electronic romanesc! :)

4 Responses to “Inca un pas in plus pentru comertul electronic – de la GPeC”

  1. [...] PS. A  mai scris despre Studiu Comert Electronic 2010 si Andrei: Inca un pas in plus pentru comertul electronic – de la GPeC [...]

  2. [...] } } }); } });Digg DiggNu s-au stins încă ecourile Galei Premiilor eCommerce (GPeC) și aflu de la Andrei despre o inițiativă binevenită în zona e-commerce, un studiu la zi despre comerțul online din [...]

  3. [...] Bogdan Manolea, Andrei Radu si Liviu Taloi au lansat in urma cu aproape 2 saptamani Studiu Comert Electronic 2010, un studiu care vrea sa ofere o imagine cat mai realista asupra situatiei actuale, sa observam daca si cum s-a schimbat comportamentul de consum, ce se cumpara acum, cat este dispus clientul obisnuit sa cheltuiasca la o tranzactie, daca alege produse mai ieftine sau non-brand etc, dupa cum declara Andrei Radu pe blogul personal. [...]

  4. [...] nu mai stiu si mi-e si rusine sa-mi aduc aminte de cand i-am promis lui Andrei ca voi scrie si eu pe blog despre SNEC 2010. Dar cum m-am ambitionat sa scriu totusi anul asta, si [...]

Leave a Reply