Incep prin a-mi face mea culpa in privinta absentei destul de indelungate de pe blog. Unul din motive a fost aniversarea mea, restul sunt deja banale: work.
- Aflu astazi via Bogdan Manolea ca de la 1 ianuarie 2008, cei cu activitate in comertul electronic vor trebui sa aiba codul CAEN specific acestei activitati (da, pentru prima oara, vom avea cod CAEN pentru comert electronic), respectiv: “4791 – Comerţ cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet“. Nu se stie inca daca trecerea se va face automat sau nu de la vechile codificari la cele noi dar – vorba lui Bogdan – e bine de stiut pentru cei cu activitate in domeniu.
- Marius Ghenea de la PCfun estimeaza pentru ZF o piata de comert electronic cotata la 275 de milioane de euro. Am aflat acest lucru via Marius Ciocan si am comentat pe blogul lui. Pe scurt, eu cred ca piata face aprox. 400-450 de milioane deja referindu-ma la vanzarile din magazinele online. Cert este, insa, ca nu avem cifre exacte.
- Marketonline se misca bine in ceea ce priveste promovarea lansand “banfletul” – un nou concept de banner. O idee excelenta, o realizare buna, unul din bannerele care incita la click (spre deosebire de majoritatea pe care nici nu le mai percepem). Cu siguranta vor exista si reactii adverse, avand in vedere utilizarea indirecta a brandurilor concurentei (PCfun si eMag) dar, sa fim sinceri: ideea e super si cine are chef sa se supere, n-are decat. Pana la urma asta inseamna o piata concurentiala iar pe de alta parte, Marketonline nu ar avea decat de castigat din orice tip de reclama. Si reclama negativa e tot reclama.
- eMag se asteapta la o cifra de afaceri de 75 de milioane de euro la sfarsitul anului – dar nu stiu ce procent din aceasta cifra inseamna vanzari de pe site sau vanzari din showroom. eMag nu mai poate fi considerat reprezentativ pentru comertul electronic pentru ca nu mai este un magazin exclusiv online.
- Se apropie Craciunul, iar Marius Ciocan este la fel de inovativ cum ne-a obisnuit. Dupa lansarea wishlist-ului, Marius invita pe oricine sa adauge produsele pe care le-ar dori sa le primeasca drept cadou. Evident, nu toata lumea le va primi – decat cei despre care Mos Craciun stie ca au fost cuminti pe parcursul anului.
- O super campanie online pentru un magazin virtual (evident, din afara).
“eMag nu mai poate fi considerat reprezentativ pentru comertul electronic pentru ca nu mai este un magazin exclusiv online.”
Exclusiv online pur si simplu nu merge (inca). Exista vreun magazin care sa nu livreze si de la sediul lor? (exceptand cei care efectiv n-au un sediu si incep cu scuze ca ne mutam, renovam, tocmai ne-am mutat, etc…).
Inclusiv de la fungift care e in Constanta clientii ridica produsele… E adevarat procentul mult mai.
Romstal doreste, de exemplu, ca magazinul sa vanda exclusiv online (plata cu card, livrare la domiciliu); dar inca mai este de educat cumparatorul, de oferit suport, informatii, showroom in care sa vezi/pipai produsele, etc…
Daca se ia in considerare ceea ce e exclusiv online, atunci toata piata evaluata la 125 mil anu asta, e redusa la maxim 20-30%.
Cand am spus exclusiv online, ma referam la un business cu prezenta doar pe net. Nu cu showroom, nu cu prezenta in lumea offline. Atat. Nu are legatura cu livrarea etc.
Bine ai revenit, Andrei. Inseamna ca acum cresc sansele sa primim celelalte inregistrari video de la studiul de uzabilitate GPeC 2007, precum si rapoartele individuale pe care le-ati promis participantilor. A trecut timpul repede, sunt deja doua luni de cand s-a incheiat competitia…
Salut Nelu si multumesc de buna primire
Imi pare rau ca s-a intarziat in cazul tau – stiu ca am primit un mail de la tine acum aprox 5 zile. Insa, noi am dat 2 comunicate de presa succesive catre participanti si nu numai in care i-am anuntat ca pot avea acces la fisierele video si la rapoartele individuale. Unii au percutat si au spus vrem! – noi am dat. Chiar ne-am tinut promisiunea. In cazul tau, eu sunt cel vinovat ca nu am raspuns in timp util (asa cum ai citit am fost prins in chestii faine si mai putin faine – work, ca toti de altfel).
[...] scurta pauza am vazut post-ul “Pe scurt” pe blog-ul lui Andrei Radu am vazut un pasaj interesant… Contextul era cam asa: [...]