Archive for May, 2011

Miercuri, 1 iunie, ne vedem la MID

Monday, May 30th, 2011

Desi nu am timp deloc din cauza GPeC 2011 in care “investesc” mai toate resursele pentru ca am promis o editie deosebita si trebuie sa ma tin de cuvant, nu am putut refuza invitatia Mihaelei Petrovan de a participa activ la Marketing in Direct unde voi fi speaker miercuri, 1 iunie, pe segmentul dedicat e-commerce alaturi de Dorin Boerescu, Cristian Ignat si Madalin Matica. Prezentarea mea se numeste “Intra in mintea clientilor tai si ofera-le ce au nevoie ca sa vinzi mai mult” si sper ca audienta sa considere informatia transmisa cel putin la fel de interesanta precum o consider eu pentru succesul unei afaceri online.

Nu stiu inca daca voi putea onora si invitatia Mihaelei la intalnirea/seara de socializare de maine cu ceilalti speakeri… mi-ar fi facut placere, dar GPeC nu-mi da pace. :)

Ne vedem miercuri – pentru detalii, vizitati www.mid.ro. Felicitari Mihaela, ai un super panel de speakeri!

Peste 60 de magazine online la GPeC 2011, iar jurizarea a inceput!

Monday, May 30th, 2011

Prima etapa a Galei Premiilor eCommerce 2011 (GPeC) s-a incheiat cu un numar-record de inscrieri, care i-a suprins chiar si pe organizatori. Daca in aprilie, la lansarea celei de a VI-a editii a Galei, acestia estimau ca vor fi aprox. 30-40 de magazine participante in competitie, numarul lor a depasit 60 – cu toate ca GPeC 2011 a impus cea mai riguroasa si restrictiva preselectie de pana acum.

Pe langa acceptarea in competitie, magazinele online care au trecut de preselectie, au primit si Marca de Incredere TRUSTED.ro – programul de certificare la nivel national initiat de 3 entitati neutre si echidistante in piata: Gala Premiilor eCommerceLegi-Internet.ro si Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania. Astfel, la mai putin de doua luni de la lansarea oficiala, TRUSTED are deja peste 60 de membri care indeplinesc standardele de bune practici si legislatia aplicabila in comertul electronic.

“Stiind ca preselectia de anul acesta este extrem de dura, am ramas placut surprinsi de numarul mare al participantilor, care ne-a depasit asteptarile. Chiar daca in 2010 au fost peste 100 de magazine inscrise, consider ca acum am atins un adevarat record, avand in vedere restrictivitatea preselectiei”, spune Andrei Radu, directorul Link 2 eCommerce si organizatorul Galei.

“Am facut un prim pas extrem de important. Desi e greu cuantificabil, credem ca si datorita noua – astazi, comertul electronic romanesc are peste 60 de magazine online care respecta legea si codul de bune practici impus de TRUSTED, cu scopul de a creste increderea consumatorilor in tranzactionarea prin internet. A fost un proces dificil, am evaluat si reevaluat unele magazine chiar si de 5 ori, dar suntem bucurosi ca am facut-o pentru ca ne-am atins primul obiectiv promis de GPeC 2011 – acela de a creste calitatea magazinelor online participante in competitie”, adauga Radu.

Incepand de la finele saptamanii trecute, GPeC 2011 a intrat in cea de a doua etapa, respectiv jurizarea initiala a magazinelor inscrise in concurs. Juriul Galei, format din nu mai putin de 16 specialisti (printre care si reprezentanti ai Google si Orange Romania), a primit acces la aplicatia de evaluare in care se regasesc 89 de criterii pentru fiecare magazin participant. Prima etapa de jurizare se va derula pana pe data de 10 iunie a.c., fiind urmata de o serie de intalniri consultative intre jurati si reprezentantii magazinelor, cu scopul explicarii notelor acordate si emiterii de recomandari pentru solutionarea problemelor semnalate pe parcursul jurizarii.

“GPeC 2011 nu mai este un eveniment, ci un proces. Un maraton al comertului electronic romanesc in care toate partile implicate (de la magazine, la juriu, la consumatori obisnuiti si pana la noi, ca organizatori) sunt tinute in priza pe parcursul a 8 luni de zile. Desi preselectia a fost extrem de dificila, greul abia acum incepe: dupa prima etapa de jurizare, in saptamana 13-17 iunie magazinele sunt asteptate sa se intalneasca fata in fata cu juriul, sa discute problemele semnalate, sa dialogheze cu specialistii pe marginea afacerii lor – urmand ca, dupa seria de intalniri consultative – sa aiba timp dedicat pentru remedierea problemelor si, astfel, sa isi creasca performantele”, explica Andrei Radu. “GPeC este un proces pentru ca ofera explicatii, training-uri, consultanta si evaluari repetate. In felul acesta contribuim la cresterea pietei, iar prin aceasta crestere avem cu totii de castigat, inclusiv noi ca si competitie”, declara Radu.

Asadar, potrivit organizatorilor, in urmatoarele 2 saptamani magazinele online sunt evaluate de juriul Galei, urmand ca acestea sa primeasca primul set de rapoarte pentru a le putea discuta in cadrul Intalnirilor GPeC din saptamana 13-17 iunie. Comerciantii participanti in competitie vor fi instiintati de organizatori cu privire la data si ora rezervata fiecaruia din ei, in asa fel incat sa isi planifice din timp intalnirea cu juriul.

“Le multumesc celor peste 60 de magazine care au incredere in noi si care demonstreaza ca sunt responsabile si demne de increderea clientilor, prin obtinerea certificarii TRUSTED. Le urez succes in competitie si, mai ales, succes in business-ul lor!”, conchide Andrei Radu.

Gala Premiilor eCommerce 2011 – Academia de eCommerce este un eveniment organizat de Link 2 eCommerce si sustinut de: BRD-GSGOrangeUISFAN Courier.

Parteneri media: Ziarul FinanciarBusiness MagazinGandulMediafaxgo4itElevateIAB Romania2Parale, ROL.roPrice.roShopManiaSmartBuyTrafic.roZeList.

Mai sunt doar 3 zile pana la incheierea inscrierilor la GPeC 2011!

Thursday, May 12th, 2011

Timpul zboara… a trecut deja o luna de cand am lansat cea mai complexa editie a Galei si iata ca ne apropiem cu pasi repezi de incheierea primei etape – inscrierea magazinelor in competitie.

Daca nu vrei sa ratezi avantajele GPeC 2011, mai ai la dispozitie 3 zile sa arati ca ai curaj sa fii tinut sub lupa de jurati, sa fii analizat de consumatorii obisnuiti si sa treci prin cel mai mishto test vreodata: neuromarketing sau ce reactii emotionale au utilizatorii atunci cand se afla pe site-ul tau!

Comunicatul de presa oficial, pe website-ul Galei. Te tine?

Tehnologie de varf la GPeC 2011 – Neuromarketing sau cum poti afla reactiile emotionale ale clientilor tai

Monday, May 9th, 2011

Am promis ca editia 2011 a Galei Premiilor eCommerce (GPeC) va fi revolutionara, aducand un concept nemaivazut in Romania, in scopul cresterii calitatii magazinelor online si, astfel, a increderii consumatorilor in comertul electronic. Pe langa preselectia riguroasa si evaluarea repetata a magazinelor inscrise in competitie – realizata atat de specialisti, cat si de clienti obisnuiti – GPeC 2011 aduce comerciantilor participanti o tehnologie de ultima generatie, bazata pe ultimele cercetari in domeniul neurostiintei (“neuroscience”).

GPeC 2011 aduce magazinelor online inscrise in competitie o surpriza de proportii: starea emotionala a clientului obisnuit care are de indeplinit un task, cum ar fi identificarea unui produs care sa corespunda nevoilor lui, achizitionarea acestuia sau simpla browsare a site-ului. Pe tot parcursul task-ului, testerii sunt monitorizati cu echipamente de ultima generatie care masoara intensitatea descarcarilor electrice neuronale si intreaga activitate a creierului, pentru a observa ce fel de reactii emotionale au in timpul desfasurarii testului: confort, afectivitate, meditatie, atentie sporita, frustrare, anxietate etc.

Intreg procesul are la baza cercetariile stiintifice de peste un secol in domeniul electroencefalografiei si a tehnicilor moderne de imagistica prin rezonanta magnetica (RMN), nascandu-se de curand o noua stiinta: neuromarketing-ul. Desi exista multi contestatari ai neuromarketingului care considera ca fiecare individ este diferit si, deci, reactioneaza la stimuli in mod diferit, iar din acest considerent rezultatele nu pot fi relevante, oamenii de stiinta au demonstrat ca starile emotionale ale indivizilor sunt declansate de aceiasi centri nervosi si in aceleasi zone ale creierului.

Procesul de testare la GPeC 2011 combina uzabilitatea cu neuromarketing-ul. Astfel, printr-un soft specializat, se inregistreaza activitatea utilizatorului pe computerul de test (capturarea ecranului, cat si a miscarilor si clickurilor de mouse, impreuna cu expresia faciala). In acelasi timp, cu ajutorul unei casti wireless dotata cu senzori neuronali care se monteaza pe capul tester-ului, se monitorizeaza in timp real activitatea cerebrala a acestuia, gradul de atentie, metrici de meditatie, precum si starile emotionale coroborate cu actiunile utilizatorului.

Suprapunand cele doua fluxuri de informatii, magazinele online inscrise la GPeC 2011 vor afla ce fel de sentimente si emotii nutresc utilizatorii in mod involuntar atunci cand intampina dificultati in procesul de comanda, cand primesc un mesaj de eroare sau chiar cand navigheaza pe un webiste care le place sau nu.

“Sfera testarii cu ajutorul dispozitivelor de neuromarketing este extrem de larga. Pot fi analizate spoturi publicitare, imagini, bannere, fisiere audio, documente text, culori de actiune – cred ca aproape orice cu care intram in contact zi de zi. Iar cel mai interesant este ca reactiile noastre nu pot minti, sunt involuntare si depind doar de modul in care percepem lumea inconjuratoare, lucrurile cu care interactionam, procesele care ni se intampla”, spune Andrei Radu, directorul Link 2 eCommerce si organizatorul GPeC. “Din punctul meu de vedere, neuromarketingul este fabulos. Cati din noi nu si-au dorit sa afle ce e in mintea utilizatorului, ce simte fata de ceea ce tu ii oferi? Chiar daca exista inca multi sceptici si chiar daca neuromarketingul este abia la inceput de drum, ma bucur sa aducem magazinelor online participante la GPeC o tehnologie revolutionara pe care deja giganti precum Google, Coca Cola etc. o folosesc”, adauga Radu.

Testele de neuromarketing GPeC 2011 vor fi derulate cu subiecti profilati in functie de tipul de personalitate/caracter/temperament si adaptati la profilul de business al fiecarui magazin online inscris in competitie. De pilda, este extrem de important ca un magazin care vinde articole pentru bebelusi sa fie testat de proaspete mamici, avand in vedere ca acesta este target-ul principal al magazinului.

Rezultatele testarii vor fi puse la dispozitia magazinelor in asa fel incat sa afle care sunt lucrurile percepute de client ca si firesti, confortabile, relaxante si care sunt cele care trezesc emotii “negative”, teama, frustrare, anxietate.

“Ceea ce astazi se intampla la GPeC 2011 este revolutionar. In acest moment, in lume, se testeaza conceptul de Brain Computer Science cu aplicabilitati in varii domenii: de la jocuri in care nu va mai trebui sa folosim tastatura si mouse-ul – ci este suficient sa gandim actiunea pe care o dorim iar aceasta se va intampla – , pana la cercetari stiintifice si de marketing cu un impact deosebit asupra vietii noastre. Daca te-ai intrebat vreodata cum ar fi ca cineva sa “iti citeasca gandurile” si sa iti ofere exact ce iti doresti intr-un anumit moment, in functie de starea ta de spirit – acest lucru nu mai este SF, ci se intampla. Doar ca exemplu nelegat de comertul electronic – exista deja o aplicatie bazata pe neuroscience care iti livreaza muzica ascultata in functie de starea ta emotionala. Este fabulos! Iar astazi Gala Premiilor eCommerce aduce magazinelor online viitorul”, afirma Andrei Radu.

Asadar, magazinele online care vor sa beneficieze de inca o premiera de la GPeC, se pot inscrie in competitie completand formularul de participare de pe website-ul Galei la www.gpec.ro pana pe data de 15 mai 2011. Mai este doar o saptamana pana atunci, iar potrivit organizatorilor, inscrierile la GPeC 2011 nu vor fi prelungite.

Gala Premiilor eCommerce 2011 – Academia de eCommerce este un eveniment organizat de Link 2 eCommerce si sustinut de: BRD-GSG, Orange, UIS, FAN Courier.

Parteneri media: Ziarul Financiar, Business Magazin, Gandul, Mediafax, go4it, Elevate, IAB Romania, 2Parale, ROL.ro, Price.ro, ShopMania, SmartBuy, Trafic.ro, ZeList.

Mea culpa

Thursday, May 5th, 2011

Scuzati-mi absenta de pe blog, ne focusam pe tot conceptul GPeC 2011. Muncesc mult acolo pentru chestiuni concrete, nu pentru intentii. Va rog sa urmatiti blogul Galei daca vreti sa aflati ultimele noutati: www.gpec.ro/blog