Archive for February, 2011

Carte eCommerce + GPeC 2011

Monday, February 21st, 2011

Scriu aceasta insemnare pentru cei care deja au facut prerezervarea Cartii de eCommerce semnate de mine si Liviu Taloi, anuntandu-i ceea ce am fost si eu anuntat de catre editura – va mai fi un mic delay pana la aparitia pe raft. Va cer scuze anticipat – uneori lucrurile se misca incet in Romania…

Cu siguranta, insa, veti primi cartea si sper ca acest lucru sa se intample repede. Si mai sper ca va merita asteptarea (speculand acest delay, am hotarat sa introducem in carte si o parte din rezultatele Studiu Comert Electronic 2010).

Nu in ultimul rand, pana atunci lucram de zor la lansarea GPeC 2011 – Academia de eCommerce, inscrierile fiind programate sa inceapa in luna martie, cu multe surpriza placute pentru participanti si pentru piata in general.

How much for a person’s life?

Thursday, February 17th, 2011

Acum 2 zile un domn in varsta – vecin de bloc – a decedat. Astazi il ingroapa, iar pe casa scarii era agitatie – multi vecini care vroiau sa “il vada” sau sa il petreaca pe ultimul drum. Biserica din colt si-a facut simtita prezenta cu ajutorul clopotelor, cortegiul s-a deplasat agale catre datini in timp ce oamenii purtatori de prosoape pe mana dreapta, discutau despre faptul ca a inceput iar sa ninga, despre Boc, despre nimicuri cotidiene.

Au trecut 10 minute de cand am coborat sa cumpar un banal pachet de tigari si am urcat in lift cu un vecin proaspat intors de la biserica:

- “Mergeti la 3?”, l-am intrebat crezand ca se opreste la etajul cu pricina, unde se pomenea cel decedat.

- “Nu… la 8… cobor dup-aia la pomana, nu ratez ocazia.”, imi spune. “Nu ca n-as avea ce manca acasa”, simte sa adauge. “Oricum era si frig, n-am mai fost la cimitir, vin la masa daca e… nu trebuie sa manance cineva si pomana?”

Am iesit din lift gandindu-ma ca si viata mea  va valora o masa candva… o simpla pomana.

Despre ecomTIM

Monday, February 14th, 2011

Saptamana trecuta, in zilele de 9 si 10 februarie, 2Parale a organizat in Timisoara prima conferinta regionala de e-commerce, la care am avut placerea sa particip in calitate de speaker alaturi de nume grele din online-ul romanesc. Asa cum am declarat public la ecomTIM, imi pare rau ca evenimentul nu a fost semnat de GPeC avand in vedere succesul acestuia si calitatea deosebita a organizarii. :) Felicitari 2Parale!

M-am bucurat sa vad sala plina (150 de participanti) de oameni interesati de online care au absorbit informatiile prezentate de speakeri si au ramas in sala pana la finalul conferintei – lucru mai rar intalnit in Bucuresti. Majoritatea topicelor dezbatute au fost extrem de utile pentru orice antreprenor, desi au existat si prezentari mai plapande/timide – dar asa se intampla la orice eveniment.

In ceea ce ma priveste, am prezentat cateva noutati despre GPeC 2011. Am ramas placut surprins cand la intrebarea pe care am adresat-o publicului din sala “Cati din voi au auzit sau stiu de Gala Premiilor eCommerce?”, trei sferturi din participanti au ridicat mana. Am primit si un feedback excelent de a aduce magazinele castigatoare ale editiilor anterioare GPeC in fata publicului pentru a le povesti cum au demarat afacerea, care au fost problemele de care s-au lovit si cum au trecut peste ele. Multumesc, am notat! :)

Insa, ce mi-a placut cel mai mult la ecomTIM a fost workshopul de a doua zi datorita interactivitatii publicului, intrebarilor pe care mi le-au adresat si discutiilor pe marginea importantei uzabilitatii intr-un site de comert electronic. Nu am mai vazut de mult o audienta atat de activa si dispusa la dialog ca in Timisoara si sper ca si eu sa ma fi ridicat la nivelul asteptarilor lor.

Inca o data felicitari organizatorilor, speakerilor si, mai ales, participantilor!

PS: cei care sunt interesati de ppt-ul de la workshopul de uzabilitate il pot solicita organizatorilor sau mie daca imi scrieti pe mail la andrei.radu [@] linkmagazine.ro.